torsdag 12 februari 2009

Jä*la tand!

Jaha... Så himla typiskt... Har haft ont i en av mina visdomständer (jag är vis jag... =P ) men inte tänkt så mycket mer än att det lär väl gå över... Men när det efter ett par dagar bara blivit värre var det bara att bita i det sura äpplet och gå till tandläkaren. Hatar att gå till tandläkaren efter alla besök som yngre, tandställning säger jag bara...

Jaja, sagt och gjort. Fick tid kvart i nio i morse. Klockan sju ringer telefonen, tandläkaren undrar om jag kan komma klockan ett i stället... Nej, vill komma nu! Ok, efter tio minuter ringer telefonen igen och då har tandläkaren fått återbud så jag fick komma kvart över åtta istället... Jippie!

Kommer dit, sätter mig ner. Hon sköljer min onda tand i typ 3 sekunder och sedan är jag klar. Är väl där typ 10 minuter total, 650 kr fattigare... =( Blev dessutom tvungen att köpa bakterie-dödande munskölj som smakar skit som jag ska skölja med i 7 dagar, morgon och kväll... Inte jippie!

Sedan fick jag även en ny tid till veckan för då ska de ta röntgen och kolla om de kan dra tanden. (Det var alldeles för svullet nu för att kolla det) Och förhoppningsvis skulle jag slippa käkkirurgi! Jaha, tänkte jag. Kom ju bara in för att slippa tandvärk men får huvudvärk istället över alla dessa besök hos tandläkaren... =P

En bra sak med nya regeringen är ju då att de infört en tandläkarförsäkring så man behöver inte betala mer än 3 000 kr själv för resten står försäkringen för... Vilken tur för mig, för blir det käkkirurgi så var det tydligen lite dyrare enligt tandläkaren... Nähä, vad brydd jag blir... =P



------------Grattis Ayla som fyller 2 år idag!------------
Var ju på kalas idag med... =D
Men ingen SvampBob Fyrkant tårta för mig då... =(

2 kommentarer:

En maska i strumpan... sa...

Nämen käkkirurgi låter ju trevligt!;o) Nej *huvva*, hoppas du slipper det!

Anonym sa...

Ihhh vad ilande ont det lät göra. Tänker på dig!

Kul att lillknodden börjar ta trippande steg. Längtar efter att se er igen :)

Stor kram