torsdag 1 januari 2009

Jul & Nyår 2008

Sorry alla att jag är så seg att uppdatera, ska försöka bättra mig så här på det nya året! =) Jag börjar i alla fall bra med en hel mängd med uppdatering! =P


1-årskalas hos Albin
Den 20 december var det ju lille söte Albins första kalas å självklart for vi dit för att fira! I korthet bestod kalaset av: många söta barn med ännu fler trevliga vuxna, jättegoda tårtor och massor med paket. Med andra ord en hellyckad fest! =)

Theo, Albin och Axel
Söta Tilde, ensam tjej =P


Pepparkaksbygge
Enligt tradition så byggde vi ett pepparkakshus, jag Thomas och Emelie... I år tyckte "byggmästarna", dvs Thomas och Emelie att vi skulle baka och designa ett eget pepparkakshus. Sagt och gjort, så här blev resultatet...



Julgranen
Se så fint det blev med allt pynt å alla klappar! Enligt Emelie ska man ju hänga "på djupet" för att få den rätta "Disneygrankänslan" så det ordnade vi såklart! =P (Kanske inte syns så bra men de finns där...)

Julafton
Firades i skräck över vinterkräksjukan då familjen Persson hade drabbats under natten men med en hel hög vitpepparkorn klarade vi oss... Ett tag i alla fall... I övrigt hade vi en underbar jul med trevligt sällskap, god mat och fina julklappar. Theo fick ju såklart de flesta och han var minst intresserad av att öppna... Vilken tur att vi andra tycker om att öppna då! =P


Nyårsafton
Firades tyvärr på "Vinterkräkgatan" för oss själva. På tolvslaget var det bara Thomas som orkade vara vaken då Theo somnat för länge sedan och jag själv en kvart innan... Men, men, med ett dåligt avslut kan väl det nya året bara bli bättre, eller?! =P



Gott Nytt År till er alla!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Pepparkakshuset blev hur bra som helst :) Och till granen behövs det fler kulor så kommer det att bli ännu bättre ;) sorry för att jag spred sjukan, jag spred den vidare till övik tror jag också :P

Lisap sa...

Jag har en utmaning till dig! Gå in och läs min blogg och inlägget som heter utmaning!