söndag 24 augusti 2008

Målat vårt blivande sovrum

I helgen har jag målat det som ska bli vårt sovrum på övervåningen. Jag tog min vän Lisa till hjälp så blev det snabbt avklarat! En miss bara... Hade köpt Byggmax billigaste vitfärg, 10 liter för 169 kr och jag förstår varför den var så himla billig... Den är helt enkelt väldigt utspädd och väldigt blaskig! Färgen på väggen var tidigare terrakottabrun ungefär, fick måla fyra lager för att få det att bli vitt utan att vara flammigt! Vet inte men ibland kanske det inte lönar sig att köpa billig färg... =P

Ska försöka lägga upp nån bild när det blir helt klart!

2 kommentarer:

Lisap sa...

Tacksamt att du nämnde assistansen! Jag är ju fullfjädrad väggmålare ut i fingerspetsarna så min hjälp måste verkligen ha varit ovärderlig... ;)

Limpan sa...

Tror att det är dags för en uppdatering va? :)
Kram